الگوریتم پاندا گوگل

باید ها و نباید های الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

الگوریتم پاندای گوگل چیست و چرا در سئو اهمیت دارد

الگوریتم پاندا یکی از مهمترین الگوریتم های‌ گوگل است که به منظور جلوگیری از گسترش وبسایت‌های کم کیفیت و متون ضعیف در نتایج جست و جوی گوگل و همچنین تقویت و پشتیبانی از متون جامع و یکتا طراحی شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با الگوریتم پاندا گوگل بیشتر آشنا کنیم.
الگوریتم پاندا چیست؟

داستان از آنجا شروع شد که در سال 2010 با کاهش قابل توجه کیفیت محتواهای ایجاد شده  ، شرکت گوگل که کسب و کارش بر اساس رضایت مخاطبان از نتایج جست وجو بوجود آمده بود را با بحرانی بزرگ روبه رو کرد به همین جهت شرکت گوگل الگوریتم پاندا را برای تشخیص محتوای بی کیفیت و کم ارزش در 23 فوریه 2011  معرفی نمود. این الگوریتم که بسیار هوشمندانه در مقابل محتوا برخورد می کند ،در ابتدا بصورت مستقل از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل ارائه شده بود ولی در نهایت در مارچ 2012 با آن ادغام شد.

 

باید ها و نباید های الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

 

نام پاندا برگرفته از یکی از کارمندان این شرکت به نام ناونیت پاندا می باشد که نقش به سزایی در توسعه این الگوریم داشته است.الگوریتم پاندا گوگل با استفاده از یک مدل که بر اساس رتبه بندی کیفی افراد بنا شده است، هر صفحه وبسایت را در یک طبقه از کیفیت دسته‌بندی می‌کند. برای بازسازی صفحات وبسایت‌هایی که تحت تاثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند، بایستی متون با کیفیت جایگزین متون کم کیفیت گردند و کلمات بی معنی و مهمتر از همه تبلیغات اضافی از داخل متون حذف گردند. در مجموع بایستی تجربه کاربری مرتبط با محتوای مربوطه بهبود یابد.

همچنین تمام این الگوریتم هایی که گوگل به شما معرفی می کند برای اینست که شما در سئو وبسایت  رشد و توسعه پیدا کنید. اگر هرکدام از این الگوریتم ها را به درستی برای وبسایت خودتان پیاده سازی کنید، بطور حتم موتورهای جستجو از شما استقبال کرده و رتبه شما در جست و جو ها ارتقا می یابد.

چه مواردی برای الگوریتم پاندا گوگل اهمیت دارد؟

باید این نکته مهم را متذکر شویم که برای این الگوریتم تنها رضایت کاربر مهم می باشد و از وقتی که برای خواندن آن مطلب یا مقاله سپری کرده ، راضی باشد و همچنین الگوریتم پاندا گوگل تلاش می کند که خواننده مطالب تکراری را نخواند. پس با این وجود، دانستن اینکه چه عوامی باعث عصبانیت الگوریتم پاندا و همچنین منجر به جریمه وبسایت می گردد بسیار مهم اند. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد توضیح دهیم.

باید ها و نباید های الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

1-محتوای کم حجم:

اگر طول متن یعنی تعداد کلمات به کار رفته در آن بسیار کم باشد، ربات ها آن را بی کیفیت در نظر می گیرند و جریمه می کند. باید متن به شکلی باشد که خواننده بتواند نیاز خود را از آن بدست آورد. تنها نوشتن چند جمله مرتبط با موضوع، کافی نیست.

2-محتوای کپی شده:

اگر متن شما در صفحات زیادی باشد و در صورت تغییر نیز، محتواها شباهت های زیادی باهم دارند؛ بهتر است خودتان نویسندگی کنید و یا در صورتی که یک مقاله بازنویسی می کنید حتما تغییرات فاحشی را در متن بگذارید و کلا ساختار آن را تغییر دهید؛ تا شامل جریمه الگوریتم پاندا نشوید.

3-استفاده از منابع غیر قابل اطمینان:

این مساله برای روبات ها هنگامی مهم است که شما یک سری اطلاعات خاص از مخاطب را دریافت می کنید؛ مانند اطلاعات شخصی، یا بانکی.

4- تبلیغات زیاد:

صفحاتی که بیشتر از اینکه متن با ارزشی داشته باشند؛ پر هستند از لینک های تبلیغاتی، بنرهای چشمک زن، تبلیغات کلیکی و …. حتما این موارد را در سایت های دانلود فیلم یا موسیقی مشاهده کرده اید.

5-عدم ارتباط بین کلمه کلیدی جستجو شده با محتوای متن:

فرض کنید شما یک عبارت را در پنل سرچ گوگل نوشته اید و دکمه جستجو را زده اید، صفحاتی را باز می کنید که نه تنها هیچ مطلب قابل قبولی داخل آن ها وجود ندارد بلکه شما با هر کلیک تعداد زیادی تبلیغ را می بینید. این یعنی فریب مخاطب .

6-سایت های بلاک شده:

وبسایت‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم (با استفاده از اکستنشن‌های موجود روی مرورگر کروم) توسط کابران بلاک شده‌اند تحت تاثیر الگوربتم پاندا قرار می‌گیرند.

باید ها و نباید های الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

7-ستفاده از محتوای کاربران:

صفحاتی وجود دارند که فضا را تنها از مطالب بی اعتبار و بی ارزش مخاطبان پر می کنند. این مطالب پر از غلط های املایی و دستوری هستند.

8-ارائه شرطی مطالب:

این مساله واقعا آزار دهنده است که قبل از اینکه صفحه ای را باز کنید پنل دانلود یک برنامه خاص باز شود و یا اینکه پیامی را می بینید که باید به عضو کانال تلگرامی یا گروه درآیید. مشخص است که تقریبا هیچ مخاطبی این مساله را نمی پسندد و سریعا از آن وبسایت خارج می گردد.

9 – عدم تطابق محتوا و مورد جست و جو:

برخی محتواها در تیتر و عنوان خود چیزی را بیان می‌کنند ولی پس از کلیک روی آن‌ها هیچ محتوای مرتبطی یافت نمی‌شود و یا کاربر با صفحه‌ای مملو از تبلیغات نامربوط روبرو می‌شود.

10- محتواهای بی کیفیت که در کنار لینک‌ها قرار می‌گیرند:

گاهی افراد برای دریافت کلیک روی لینک‌های خاصی، محتواهای بی کیفیت و نامربوطی را در کنار این لینک‌ها قرار می‌دهند.

نشانه های جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا گوگل

شیوه جریمه پاندا بدین صورت است که کل ترافیک سایت را کاهش می دهد که خود به خود باعث تنزل رتبه سایت می گردد که اصطلاحا به آن site  wide می گویند ، یعنی جریمه فقط شامل صفحه خاطی نمیگردد و کل وبسایت را در بر می گیرد.از مهمترین نشانه های جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به ازای هر آپدیت هسته گوگل، اعتبار شما نیز کاهش می یابد.
  2. ضفحات به سختی رتبه بندی می شوند.
  3. کاهش چشمگیر ترافیک ورودی سایت.
  4. از دست دادن جایگاه در سرچ گوگل

با دریافت پنالتی از الگوریتم پاندا دیگر شما مثل سابق در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید، اگر در صفحه یک جست و جو بوده اید به صفحه دو یا سه تنزل رتبه پیدا می کنید. *البته باید توجه داشت که در وبمستر گوگل پیامی مبنی بر جریمه شدن به شما نشان داده نمی شود.

باید ها و نباید های الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

راه حل رفع جریمه الگوریتم پاندا گوگل:

اصلاح موارد مورد نظر الگوریتم پاندا اولین قدم برای رفع این جریمه‎هاست. در ادامه برخی اقدامات لازم جهت مقابله با جریمه‌های پاندا آورده شده اسـت:

  1. مطالب تکراری را حذف و یا بازنویسی کنید.
  2. از تبدیل شدن به مزرعه ای از محتوا دوری کنید.
  3. محتواهای خود را از جوانب کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن و اعتبار بازبینی کنید.
  4. توجه داشته باشید که نسبت تبلیغات هر صفحه به محتوای آن رعایت شده باشد.

در مجموع، وبسایتی که همیشه مطالب با کیفیت تولید می‌کند نباید نگران آپدیت‌های جدید پاندا باشد. یکی از راههای دور ماندن از تاثیرات پاندا ایجاد یک برند و وبسایت معتبر است که همواره محتوای اصلی، با کیفیت و غیر کپی را رائه می‌دهد.

سخن آخر

اکثر افراد بر این باورند که الگوریتم پاندا گوگل فقط برای بررسی تکراری بودن مطالب ایجاد شده است. این در حالیست که تلاش کارمندان گوگل در جهت تشویق به تولید محتوای یکتا یه به اصطلاح یونیک است که ارزش یکتایی را برای کاربران فراهم می کند .حذف کردن محتواهای تکراری در پایین ترین اولویت پاندا قرار دارد. درواقع بلاگر ها باید به دنبال آن چیزی باشند که آنها را از سایر وبسایت‌های برتر حوزه خودشان متمایز کند.

 

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

38 + = 40

اسکرول به بالا