تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار چیست؟

اپلیکیشن چگونه بر کسب و کار ها اثر می گذارد

امروزه اپلیکیشن ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند اما واقعا تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار چقدر است؟ با توجه به این که امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد برای اتصال به اینترنت از گوشی ها یا تبلت های هوشمند استفاده میکنند و تعداد کاربران آن ها بیش از کامپیوتر شخصی یا لبتاب است هر لحظه نیز به این تعداد افزوده می شود، برای توسعه و تبلیغ  محصولات و خدمات شما، اپلیکیشن های موبایل، می توانند بیش از وب سایت در پیشبرد کسب و کار به شما کمک کند. در این مقاله می خواهیم با تاثیر اپلیکیشن ها بر رشد کسب و کارها و موفقیت آن ها آشنا شویم.

مزایای داشتن اپلیکیشن برای رشد کسب و کارها:

 

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

  • افزایش فروش و درآمد

به طور حتم هدف اصلی همه مشاغل در چرخه های مختلف تجاری، دستیابی به فروش بیشتر و در پی آن افزایش درآمد است.هر چند خرید آنلاین در حال حاضر بیش از پیش در بین مردم جا افتاده است اما در آینده یک روند معمولی خواهد شد چرا که جستجو و مقایسه آنلاین محصولات یا خدمات مورد نظر خود را برای مشتریان سهل و سریع تر می باشد.

یک برنامه تلفن همراه می تواند در کمترین زمان به مشتریان شما دسترسی پیدا کند و از راه های زیادی کسب و کار شما را تایید کند. اگر در مورد محصولات خود با پیشنهادات، جوایز و تبلیغات مختلف بازاریابی می کنید، مشتریان را تشویق می کنید که از شما خرید کنند. هر برنامه را می توان بر اساس نیازهای شما سفارشی کرد که مشتریان شما را مجبور می کند دوباره از وب سایت شما بازدید کنند و زمان بیشتری از حد معمول صرف کنند.

با ادغام اعلان‌های فشار و توجه به مشتریان در مورد پیشنهاد ویژه خود، می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و با آنها در ارتباط باشید. گیمیفیکیشن همچنین حوزه‌ای است که می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا جوایزی را دریافت کنند و برای فعالیت‌های از پیش تعریف شده مانند اشتراک‌گذاری تصویر یا اعلان، تخفیف‌ها یا پیشنهادات ویژه‌ای به آنها ارائه کنید. استراتژی دیگری که می توانید برای افزایش تعامل از آن استفاده کنید، ویژگی Scratch-and-win است. این مطمئنا هم برای مشتریان و هم برای خرده فروشان/فروشندگان کار می کند.

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

 ارائه ارزش واقعی به مشتری

برای ارائه آنچه واقعاً مشتری شما نیاز دارد ناچار به جمع آوری اطلاعات در مورد توقعات و احتیاجات آنان از طریق فرم ها و نظرسنجی هایی هستید که به راحتی می توان از طریق اپلیکیشن آن ها را تهیه کرد. شما برای ایجاد یک درک صحیح از خریدار باید آگاهی خود را از مشتری افزایش دهید که حتی زمان  ثبت نام در فرایند نصب اپلیکیشن نیز می توان این کار را انجام داد. همچنین می توانید برای کاربرانی که فرم مربوطه را در برنامه پر می کنند تخفیف یا پاداشی کوچک درنظر بگیرید.

افزایش آگاهی از برند

اپلیکیشن های موبایل راه حل های یک مرحله ای برای تمام نیازهای کسب و کار شما هستند. این به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به برند، خدمات و کسب و کار خود را ارائه دهید. با نمایش محصولات و خدمات خود، آنها را از مجموعه برند جدید و پیشنهادات هیجان انگیز خود آگاه کنید. بنابراین، اپلیکیشن های موبایل می توانند به طور قابل توجهی به شما کمک کنند تا حضور برند خود را افزایش دهید. برای افزایش آگاهی از برند خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اپلیکیشن موبایل کار آمد، کاربرپسند و داری ویژگی های تک یا به اصطلاح یونیک توسعه دهید.

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

بهبود دسترسی ها

دوران قبلی فناوری برای هر کسب و کاری بسیار دشوار بود که بقا و رشد کند و به طور همزمان به مخاطبان زیادی در پلتفرم های مختلف گسترش یابد. اما به دلیل تولد دستگاه های تلفن همراه و استفاده از برنامه ها، کسب و کار شما می تواند همزمان در چندین پلتفرم در معرض دید عالی قرار گیرد.

همانطور که قبلاً گفته شد، صاحبان مشاغل می توانند مشتریان خود را با پیشنهادات تبلیغاتی مختلف از طریق یک اعلان فشار از هر مکانی مطلع کنند. این امر باعث می شود که مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهادات جدید به برنامه دسترسی پیدا کنند و در صورت یافتن معامله مناسب، سریعاً خرید می کنند.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتری

با استفاده از بستر Google Analytics ، می توانید فعالیت کاربران برنامه خود را پیگیری کنید و اطلاعات زیر را به دست آورید:

  1. شناسایی کاربران فعال روزانه، هفتگی و ماهانه
  2. اطلاعات تبدیلات تکمیل شده (خرید و رزرو محصولات، دانلود تصاویر از اپلیکیشن، تماس ها و… .)
  3. مجموع معاملات و درآمد حاصل از تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار شما.
  4. اطلاعات دموگرافیک کاربران فعال (مکان، سن، جنسیت، نوع سیستم عامل، انواع ابزار های مورد استفاده) و علاقه مندی های آنها.

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

تجزیه و تحلیل این داده های ارزشمند به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر سفارشی سازی محتوا و ویژگی های برنامه بر اساس مشارکت و علائق کاربران فعال، عملکرد تجاری خود را نیز ارزیابی و بهبود دهید.

مکملی برای بسترهای بازاریابی رسانه ای

برنامه های تلفن همراه بسترهای بازاریابی موثری هستند که باید در کمپین های بازاریابی شما ادغام شده و با سایر بسترهای بازاریابی از جمله وب سایت تجاری و حساب های رسمی رسانه های اجتماعی شما هماهنگ شوند.

وب سایت ها هنگام جستجوی محصولات و خدمات مربوط به آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد‌، مشتریان بالقوه جدیدی را جذب می کنند در حالی که برنامه های تلفن همراه تراکنش ها را تکمیل می کنند و با خرید آسان و گزینه های ارتباط مستقیم، وفاداری مشتریان را افزایش می دهند.

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

راه های تبلیغ اپلیکیشن های تجاری:

  1. افزودن لینک دانلود معتبر در پست های رسانه های اجتماعی به طوری که کاربر را به صفحه دانلود در‌ سیستم عامل های Google Play و App Store یا نمونه های داخلی مثل بازارهدایت کند.
  2. در مورد مزایای استفاده از اپلیکیشن در وبسایت خود مطلب بنویسید و آدرس سایت را در بیوگرافی حساب رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام درج کنید.
  3. زمامیکه در شبکه های اجتماعی محصولات خاصی را تبلیغ می کنید یا پیشنهادات و تخفیف های جدیدی را ارائه می دهید، برای کاربرانی که سفارش خود را از طریق اپلیکیشن ثبت می کنند امتیاز بیشتری قائل شوید.
  4. اطلاعات تماس و لینک های مربوط به اپلیکیشن را در شبکه های اجتماعی خود ثبت کنید، همچنین محصولاتی که در اپلیکیشن طرفداران زیادی دارند را به عنوان نمونه در پیج و کانال های خود نشان دهید. در حقیقت با این روش آن‌ ها را برای مشاهده محصولات بیشتر به اپلیکیشن دعوت کنید تا به این صورت تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار شما بهبود گردد.

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار

نتیجه گیری

این روزها دیگر همه متوجه ارزش و تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار شده اند . اکنون با داشتن دانش روشن از اینکه چرا برنامه های تلفن همراه برای تجارت شما مهم هستند، انتظار می رود که منطقه بکر عصر دیجیتال را کشف و یک برنامه تلفن همراه توسعه یابد. علاوه بر این، مزایا و اهمیت توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکارها هرگز پایان نمی‌یابد و می‌توان آن را به بسیاری از آنها تعمیم داد.

بنابراین، توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما همیشه تصمیم درست و ارزش سرمایه گذاری است. یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل می تواند به شما کمک کند تا یک اپلیکیشن موبایلی با قابلیت های فراوان برای کسب و کار خود ایجاد کنید. بسیار مهم است که از همواره رقبای خود جلوتر باشید و با حفظ کارایی و ارائه نوآوری های جدید موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 6 =

اسکرول به بالا