ویژگی های یک تولید محتوای خوب از دید گوگل

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چطور برخی از وب سایت ها با وجود اینکه حجم زیادی از محتوا را منتشر میکنند؛ با این حال رتبه خوبی دررنکینگ گوگل کسب نمیکنند؟ دلیلش این است که تنها کمیت یا تعداد محتوا مهم نیست، بلکه کیفیت و متن محتوای تولید شده نیز بسیار برای گوگل مهم است. محتوا پادشاه است. یکی از اصلی ترین کلیشه های بازاریابی وب است. اگر می خواهید تعداد زیادی ترافیک گوگل، سرنخ های داغ و یا رکورد های فروش داشته باشید، نگران سئو، بهینه سازی نرخ تبدیل و هر یک از این موارد نباشید، فقط محتوای عالی ایجاد کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره روش های ارتقا رتبه بندی در رنکینگ گوگل بیشتر آشنا شویم.

 

عوامل موثر در رتبه بندی گوگل کدامند؟

 

1-عنوان یا تیتر مطلب: 

عناوین جذاب و به روز اخبار و روزنامه‌ها موجب می‌شوند که شما به سمت آنها جذب شوید و زمان خود را برای دریافت اطلاعات درباره‌ی محتوای آن تیتر صرف کنید. عنوان یک محتوا نقش تعیین کننده‌ای در جذب کاربر دارد. عنوان‌های مختلفی را بررسی نمایید و در انتها بهترین آن را انتخاب کنید. استفاده از کلید واژه در عنوان مهم است ولی نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. عموما تنها یکبار از کلمه کلیدی در عنوان استفاده می‌‌شود زیرا در این صورت اصول سئو را رعایت کرده‌اید و جلوی  تکرار بیهوده‌ی یک کلمه را گرفته‌اید. در انتخاب عنوان برای مطالب خود به این نکته توجه نمایید که:

نباید عنوان محتوای شما بسیار تکراری باشد و در سراسر وب و بسیاری از سایت‌ها موجود باشد. سعی کنید کمی در عنوان تغییرات ایجاد کنید ولی تا مرز منحصر بفرد شدن عنوان پیش نروید. زیرا عنوان منحصر به فرد زیاد هم خوب نیست چون تعداد افرادی که عینا عنوان محتوای شما را وارد نمایند بسیار کم هستند و شانش نمایش محتوا بسیار کاهش می‌یابد. بنابراین عنوان محتوا باید براساس کلمه کلیدی بهینه باشد و در نتایج جستجو ظاهر شود.

2-کلمات کلیدی:

برای انتخاب کلمه کلیدی می‌توانید از ابزار googletrends استفاده کنید. کلمه‌های کلیدی را انتخاب نمایید که جستجو دارند ولی می‌توان در آنها ترافیک هم جذب کرد. بعضی از کلمات هستند که جستجوی بسیار بالایی دارند، انتخاب این کلمات به عنوان کلمه کلیدی موجب می‌شود که رقابت سنگینی با رقبا برای کسب رتبه و ترافیک داشته باشید و شاید نتوان به راحتی در این کلمات در نتایج جستجو ظاهر شد. ولی انتخاب کلماتی که از جستجوی متوسط تری برخوردار هستند بهتر است. کلمه کلیدی خود را در  متای توضیحات و عنوان و پاراگراف اول محتوای خود به کار ببرید و تعداد تکرارهای کلیدی واژه شا باید 1% الی 3% کل محتوا باشد. هیچگاه کیفیت مطلب خود را با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از بین نبرید مطالب این چنینی مورد پسند کاربران نیست، و علاوه بر این گوگل روی مطالبی که تعداد تکرارهای کلمات کلیدی در آنها بیش از حد باشد حساسیت نشان می‌دهد و احتمال دارد به عنوان اسپم شناخته شود و نتیجه‌ی عکس نصیب شما شود.

3-استفاده از تصاویر بهینه:

شما میتوانید با استفاده از تصاویر در محتوای خود، ارزش محتوا و جذابیت آن برای کاربر را بیشتر کنید. درصورتی که کاربر دائما محتوای متنی مشاهده کند به مرور چشم او خسته شده و دست از مطالعه میکشند که این امر در محتواهای طولانی بیشتر اتفاق میفتد. با قرار دادن تعدادی تصاویر متناسب با طول محتوا و موضوع آن، میتوانید انگیزه کاربر برای ماندن در سایت خود را افزایش دهید. بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار بر سئو و سرعت وبسایت است. از تصاویر با کیفیت و مرتبط با محتوا و عناوین استفاده کنید سعی کنید حجم عکس از 100 کیلو بایت بیشتر نباشد و متن جایگزین و title عکس برای توضیح بیشتر در مورد تصویر تاثیر مثبتی بر سئو خواهند داشت.

 

4-لینک سازی داخلی و خارجی مناسب:

یکی دیگر از موارد مهم لینک سازی داخلی و خارجی است. این به این معناست که شما میبایست در محتوای خود از لینک محتواهای داخل و خارج از سایتتان استفاده کنید. این امر باعث میشود اهمیت سایت شما برای گوگل چند برابر شود. زیرا این کار درواقع سئو سازی داخلی و خارجی را برای سایت شما دارد.

5-اولویت قرار دادن کاربر:

باید خود را جای کاربران تصور کنید . نگاه کنید اگر شما در جستجوی  محتوایی بودید، تمایل داشتید مقاله‌ای که به آن هدایت می‌شدید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بنابراین محتوای شما باید بتواند نیازهای کاربران را برطرف نماید و آنها را مدت طولانی‌تری در وبسایت شما نگه دارد این به معنای قابل قبول بودن و جذاب بودن محتوای شماست. زمانی که کاربران از محتوای شما راضی باشند قطعا آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

6-استفاده درست از تگ های H1 تا H6 :

استفاده از درست از تگ های H1 الی H6 برای محتوای درون وبسایت بسیار مهم است.تگ های H1 , H2 , H3 میبایست شامل کلمه کلیدی بوده و عنوان های مهم محتوای شما باشند. تگ های H4 , H5 , H6 به نسبت تگ هایی که پیش از این به شما معرفی کردیم از اهمیت بسیار کمتری برخوردارند؛ اما با اینحال وجود این تگ ها باعث تفکیک و دسته بندی محتوا برای کاربران می گردد. مخصوصا در متن های طولانی که محتوا را برای کاربران قابل فهم تر میکند.

7-طول محتوای مناسب :

اگر میخواهید محتوایی با کمتر از 300 کلمه تولید کنید، بهتر است از ایجاد آن صرف نظر کنید! کمترین تعداد کلمه ای که در یک محتوا میبایست استفاده شود 300 کلمه است؛ پس تولید محتوا با کمتر از 300 به طور کلی بی فایده می باشد ! یک محتوای خوب و معقول از نظر گوگل از 1000 کلمه تشکیل شده است. پس به تعداد کلمات موجود در محتوایی که در حال تولید آن هستید دقت کنید.

8- سئو سازی صحیح:

از دیگر موارد بسیارمهم، سئو سازی بهینه و اصولی محتوا میباشد. این کار به این معناست که محتوا به شکلی سئو سازی گردد که پس از جست و جوی کاربر درمورد موضوعی که محتوای شما به آن مربوط است؛ موتورهای جستجوی گوگل متوجه این موضوع شده و محتوای شما را نیز در نتایج جستجوی کاربر به نمایش بگذارند.

سخن آخر

در پایان باز هم تاکید می‌کنیم که محتوا در ابتدا باید برای کاربر بهینه و اصطلاحا کاربرپسند باشد و سپس گوگل مورد توجه قرار گیرد. حتی گوگل هم تجربه‌ی کاربری را ملاک و معیار قرار داده است و پاداش‌هایی را برای وبسایت‌هایی که روی تجربه‌ی کاربری تمرکز کرده‌اند در نظر گرفته است.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 3 =

اسکرول به بالا