پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن چیست و اشکال مختلف کدام اند

آشنایی با پوش نوتیفیکیشن و انواع مختلف آن

امروزه با گسترش اینترنت و ابزار های هوشمند مانند موبایل کسب و کار ها و همینطور تبلیغات شکل جدیدی به خود گرفته است ، شما هم اگر صاحب یک کسب و کار هستید حتما ارزش تبلیغات صحیح  و گسترده را می دانید. ارتباط با مشتریان و کاربران وفادار شما و تبدیل آن ها به مشتریان و کاربران همیشگی دیگر به وسیله راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب شما نیست.

یکی از جدید ترین روش های ارتباط با کار بر و مشتری پوش نوتیفیکیشن است. پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه است؛ با این تفاوت که می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و دیگر نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی شما را دریافت می‌کند.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

شاید شما هم به این مسئله برخورد کرده باشید که روزانه، صدها نوتیفیکیشن از اپلیکیشن های مختلف روی گوشی‌ هوشمند شما ظاهر می‌شوند. شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن‌های آموزش زبان و امور بانکی و فروشگاه‌های مختلف برای ما پیامک و نوتیفیکیشن می‌فرستند. و بعضی نیز کاربرد اطلاع رسانی دارند و رمز عبور اپلیکیشن را ارسال می‌کنند. این پیام‌ها در بالای گوشی تلفن همراه کاربر ظاهر می‌شوند و کاربر با کلیک روی آن وارد اپلیکیشن می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن

حالا که پاسخ سوال نوتیفیکیشن چیست را متوجه شدید، بهتر است با اهمیت آن در بازاریابی هم آشنا شوید.

پوش نوتیفیکیشن چطور عمل می کند؟

بعد از اینکه اپلیکیشنی جدیدی در گوشی شما نصب می شود، پیامی برای شما ارسال می‌شود. این پیام‌ها با اهداف مختلفی ارسال می‌شوند و کاربر اطلاعاتش را شخصاً وارد می‌کند تا پوش نوتیفیکیشن را دریافت کند. این سرویس با خدمات ارسال پیام کوتاه فرق دارد و تلاش می‌کند که کاربرهای معمولی را به مشتری های وفادار تبدیل کند.

در این نوشتار سعی داریم دربارهٔ پوش نوتیفیکیشن و انواع کمپین‌‌های آن صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال روش جدید برای تبلیغات کسب و کار خود و ارتباط بهتر با کاربران هستید با ما همراه باشید.

پوش نوتیفیکیشن چه مزایایی دارد؟

با استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن، بازدیدکنندهٔ سایت یا کاربر اپلیکیشن شما در بالای مرورگر یا گوشی تلفن همراهش یک پیام کوتاه دریافت می‌کند. این روش در برقراری ارتباط سریع با کاربر به شما کمک می‌کند.

با کمک پوش نوتیفیکیشن، توجه کاربر با وجود این مسئله که در سایت یا اپلیکیشن حضور ندارد، جلب می‌شود؛ همچنین، می‌توانید اطلاعات جدیدی به کاربر درباره جدید ترین تغییرات در فروشگاه  یا وبسایت خود را در پیام پوش نوتیفیکیشن کاربر ارسال می کنید و با این کار، بازدید را افزایش از سایت را افزایش دهید. علاوه‌‌ بر این، بازگشت کاربر و تعامل با او هم افزایش می یابد. در جدول زیر مزایا و معایب پوش نسبت به اس ام اس توضیح داده شده است.

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن
پیامک
روش ارسال
با نصب برنامه یا بازدید از سایت اجازه ارسال
مخاطبان هدف
کاربران اپلیکیشن و وبسایت افرادی که اجازه ارسال پیامک را داده‌اند.
اهداف
اهداف تبلیغاتی، آموزشی و مبتنی بر مکان برای اهداف فوری و تراکنشی
مثال
تخفیف تابستانه فروش لپ تاپ پیامک تحویل سفارش مشتری
بهترین موارد استفاده
آخریت تخفیف ها-یاد آوری ها-آموزش ویژگی جدید به کاربر-اطلاعیه ها-جدید ترین خدمات و محصولات-یاد آوری اقدامی خاص اعلان های بانکی-هشدار ها -تاخیر در ساعت پرواز-لغو رویداد -یاد آوری صورتحساب-اعلان تحویل و یا پیگیری سفارش-یاد آوری قرار ملاقات و یا وقت ویزیت

پوش نوتیفیکیشن

انواع پوش نوتیفیکیشن


پوش نوتیفیکیشن وب
:

با استفاده از این پوش نوتیفیکیشن می‌توانید هر پیامی که بخواهید را برای کاربران دسکتاپ یا موبایل ارسال کنید؛ حتی زمانی که آنها روی صفحه وبسایت شما حضور ندارند! شما برای اینکار نیازی به هیچ نرم افزاری ندارید، فقط باید رضایت کاربر را جلب کنید که آن هم کار سختی نیست و با یک پیام پاپ آپ و یک کلیک امکان پذیراست. این اعلان‌ها برای افزایش تعامل با کاربران و ترغیب آنها برای بازدید دوباره وبسایت استفاده می‌شود. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برای بهبود عملکرد سایت حساب ویژه‌ای روی وب پوش نوتیفیکیشن باز می‌کنند.

ساختن پوش نوتیفیکیشن وب هم کار سختی نیستو اگر آشنایی مقدماتی با کدنویسی و توسعۀ وب‌سایت داشته باشید به‌راحتی می‌توانید برای سایتتان پوش وب بسازید. برای همین است که این نوع از پوش نوتیفیکیشن‌ها بسیار کاربردی و محبوب هستند.

پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ:

برخلاف وب پوش نوتیفیکیشن، نسخه دسکتاپی آن فقط روی دسکتاپ کاربر ظاهر می‌شود. این‌ها همان اعلان‌هایی هستند که در گوشه دسکتاپ ظاهر می‌شوند. این نوع پوش نوتیفیکیشن ها عمدتاً به وسیله نرم‌افزارهایی که روی رایانه شما نصب شده بوجود می‌آیند و هدفشان جذب مشتری و ایجاد تعاملات بیشتر با اوست. باز هم برخلاف وب پوش، ساخت و راه‌اندازی این نوع نوتیفیکیشن مشکل تر است.

پوش نوتیفیکیشن موبایل:

آخرین پوش نوتیفیکیشن، اعلان‌هایی است که توسط اپلیکیشن‌هایی که روی تلفن همراه خود نصب کردید برایتان ارسال می‌شوند. هدفشان هم ترغیب کاربران برای استفاده بیشتر از یک اپلیکیشن مشخص است.

پوش نوتیفیکیشن

چرا باید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم؟

بر طبق آمار، میزان مشارکت کاربران با استفاده از پوش نوتیفیکیشن نسبت به ابزارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ افزایش بیشتری دارد. برای مثال پوش نوتیفیکیشن نسبت به ایمیل مارکتینگ 4 تا 8 برابر بیشتر کاربران را به تعامل با وب‌سایت شما ترغیب می‌کند. دلایل دیگری هم برای استفاده از این قابلیت جدید در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد،  از جمله:

حق انتخاب کاربران!

حق انتخاب برای کاربران بسیار مهم است. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن این امکان را به کاربران داده می شود تا انتخاب کنند می‌خواهند از طرف سایت شما برای او اعلان ارسال شود یا خیر! این مزیت بزرگی است، چراکه به حق انتخاب کاربر احترام می‌گذارید و مثل روش‌های دیگر تبلیغاتی مخاطب را هدف سیل بی‌شمار تبلیغات ناخواسته قرار نمی‌دهید چرا که ممکن است باعث آزردگی او هم شود.

آمار کاربران!

بسیاری از کسب و کارها آمار درستی از تعدا بازدید سایت خودشان ندارند یا بهتر بگوییم اطلاعات درستی از کاربرانشان ندارند. دلیل این هم ساده است. کاربران معمولاً علاقه‌ای به پر کردن فرم‌های اطلاعاتی ندارند. اما با پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به‌راحتی و بدون اجبار کاربر به پرکردن فرمی خاص، آنها را با سایت درگیر کنید و اطلاعاتی که می‌خواهید را بدست آورید.

پوش نوتیفیکیشن

بازگشت کاربران سایت!

چگونگی مجاب کردن مخاطبان به بازگشت به سایت ؟! این سوال بسیار مهمی است. یکی از بهترین روش‌های بازگرداندن مخاطب همین پوش نوتیفیکیشن است. برای این کار می‌توانید نوتیفیکیشن های جذاب و در عین حال قابل کلیک را در زمان‌های مشخص برای مخاطبی که به سایت شما آمده‌ ارسال کنید تا از هرجای مرورگر آنها را به سمت سایت خودتان بکشانید! همچنین می توانید ارسال پیشنهادهای شگفت‌انگیز یا مقالات مفید و مورد پسند کاربر را به آنها پیشنهاد دهید.

مدیریت زمان

اگر شما هم به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید حتماً اهمیت زمان در این کار را متوجه شده‌اید. برای یک لحظه زمانی که برای نوشتن یک خبرنامه، مقاله یا ایمیل تبلیغاتی صرف می‌شود توجه کنید. حالا آن را با یک پوش نوتیفیکیشن مقایسه کنید خواهید دید که زمان بسیار کمتری صرف خواهد شد .البته نباید خیلی هم در نوشتن آنها بی‌تفاوت بود. درست است که متن این پیام‌ها به مراتب کوتاه‌تر است ولی چیزی از اهمت آنها نمی کاهد.

بی‌نیازی از اپلیکیشن های موبایل!

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس به راحتی برای مخاطبانتان پیام بفرستید؛ نتیجه کار دقیقاً مانند نوتیفیکیشن‌های اپ‌های موبایلی است. فقط کافیست کاربر یک گوشی موبایل یا تبلت داشته باشد که از کروم یا فایرفاکس پشتیبانی کند که این هم  در این روزگار بسیار معمول و در دسترس است

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 7 = 14

اسکرول به بالا