الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت

الگوریتم های گوگل

گوگل از مجموعه ای از الگوریتم های جستجو استفاده می کند که شامل الگوریتم های پاندا ، پنگوئن و مرغ مگس خوار و… می‌شود. هرکدام از این الگوریتم ها به روش های مختلفی جستجو را تفسیر می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را برای کاربران ارائه دهند. الگوریتم مرغ مگس خوار، تلاش می کند تا نیازها و معنای واقعی پشت جستجوهای کاربران را درک کند و نتایجی را تولید کند که با این نیازها همخوانی دارند. این الگوریتم همچنین به بهبود سازگاری نتایج جستجو با دستگاه های موبایل کمک می کند و تضمین می کند که کاربران از نتایجی با کیفیت بالا و مکان محور برخوردار شوند.

شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین موتور های جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی کاربر است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو ارتقا یابد سئو گفته می شود. اکنون دیگر الگوریتم های گوگل به یک زبان ملی در سراسر وب تبدیل شده اند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

البته همواره وب سایت هایی هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم مرغ مگس خوار که توسط تیم برنامه نویسان شرکت گوگل دائما به روز رسانی می شوند وظیفه دارند با این کار غیر اخلاقی مقابله کنند.

مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

در سال 2013 گوگل اقدام به بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار کرد که این به عنوان یک تغییر چشمگیردر الگوریتم های جستجو بود. هدف اصلی این به روز رسانی، بررسی هدف پشت جستجوهای کاربران بود. با این به روز رسانی، گوگل به جای تطبیق کلمات کلیدی با وب سایت‌های دارای رتبه بالا و قابل اعتماد، تلاش کرد تا نتایج جستجوی مرتبط‌‌ ‌تری ارائه دهد.

گوگل همیشه در انتخاب نام بسیار هوشمندانه کار می‌کند و سعی می‌کند انتخاب های خاصی داشته باشید.و این را هم می‌توان در انتخاب نام الگوریتم های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار مشاهده کرد. انتخاب نام مرغ مگس خوار نیز توسط گوگل با دقت انجام شده است. بدلیل اینکه مرغ مگس خوار به سرعت و دقت بالا مشهور است، گوگل این نام را انتخاب کرده است.

این پرنده در دنیای وب، با دقت و سرعت منابع اینترنتی را بررسی می‌کند و سعی می‌کند با تشخیص کلمات مرتبط و مترادف، بازیابی های مرتبط و نزدیکترین نتایج را برای کاربر ارائه دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار یا hummingbird

حتما تا حالا برایتان پیش آمده است، هنگامی که در گوگل به دنبال چیزی گشته اید نمونه هایی از کلمات کلیدی پرتکرار توسط موتور جست و جو گوگل به شما پیشنهاد می شود. الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز دارد که کاربران آنها را جست و جو می کنند و هیچ کاری به رتبه شما در بررسی ها ندارد. گوگل این الگوریتم را بزرگترین تحول دنیای جست و جوی اینترنتی از سال 2001 دانسته است.

ولی چرا اسم مرغ مگس خوار ؟

مرغ مگس خوار یک پرنده کوچک و پرتوان است که با حرکت‌های سریع و پردقت به دنبال شکار خود می‌رود. این پرنده از ویژگی تیزبینی در شناسایی هدف‌های نزدیک خود برخوردار است. در طول پرواز، بسته به سرعت و تمرکز بالا، هیچ انسانی نمی‌تواند جزییات بال‌های آن را تشخیص دهد. اما مرغ مگس خوار با توجه به تمرکز بالای خود، هدف خود را شناسایی کرده و بلافاصله با سرعت بیشتری به سمت آن حرکت می‌کند.

این ویژگی بی نظیر مرغ مگس خوار باعث شده است که تغییرات قابل ملاحظه‌ای در صفحه نتایج جستجوی کاربران گوگل ایجاد شود. با راه‌اندازی الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل توجه بیشتری به کلمات کلیدی در جستجوها می‌کند. این الگوریتم با بررسی دقیق محتوای صفحات و جستجوی معنای کلمات کلیدی، نشان می‌دهد که گوگل به کلمات کلیدی و محتوای صفحات بسیار کنجکاو است.

گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را جهت افزایش  دقت و سرعت نتایج جست و جو، توسعه داده است. چه نماد بهتری از مرغ مگس خوار برای سرعت و دقت؟! مرغ مگس خوار قادر است با سرعتی نزدیک به 54 کیبومتر در ساعت حرکت کند؛ البته این سرعت، چیزی از دقت این پرنده کم نمی‌کند چرا که این پرنده در حال حرکت با این سرعت هم می تواند حشرات در حال پرواز را شکار ‌کند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم دقیقا با چنین ویژگی‌هایی ساخته شده.

الگوریتم مرغ مگس خوار چطور کار می کند ؟

هدف نهایی گوگل از توسعه تمای الگوریتم‌هایش، کسب رضایت کاربرانش در جست و جو ها می باشد. الگوریتم‌های مختلفی که در طول سالیان، طراحی و توسعه یافتند تا بتوانند سوال یا عنوانی که کاربر جست و جو می‌کند را درک کند و سپس بهترین و مرتبط ‌ترین موضوع را به کاربر نمایش دهد. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جست و جوی صوتی، موتور‌های جست و جو، با چالشی جدید رو به رو شدند. در واقع دیگر تنها درک معنی کلمات و گشتن به دنبال آن، در مجموعه‌ای از مقالات و وبسایت‌ها در اینترنت کافی نبود! لازم بود تا موتورهای جست و جو به خوبی معنای کلمات و جمله را درک کنند تا بتوانند نتایج درستی را به کاربر نمایش دهند. مثلا شما جستجو می‌کنید “فست فود های شهر رشت” و مرغ مگس خوار سریع دست به کار می‌شود و کلمات دیگری را هم که از نظر معنایی به کلمات “فست فود ” و “رشت” نزدیکند در نظر می‌گیرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

مثلاً برای فست فود کلمات ” رستوران”، “غذا”، “غذای بیرون بر” ، “پیتزا” و”همبرگر” و برای کلمۀ رشت، مناطق نزدیک رشت  مهم در نظر گرفته می‌شوند. با این کار شما می‌توانید نتایج مختلفی مانند بهترین های رشت، در سفر به رشت چی بخوریم؟ رستوران های رشت و لیستی از این دست را در نقشه ببینید.

بعد از انجام این فرآیند نوبت به الگوریتم‌ها می‌رسد تا بهترین نتیجه جست و جو را پیدا کنند. در گذشته مفهوم یک جمله یا عبارت را درک نمی‌کردند و تمامی تمرکز الگوریتم‌ها بر روی کلمات کلیدی بود. اما با توسعه الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل این چالش را حل کرد . این الگوریتم به معنای جملات و پاراگراف‌ها دقت می‌کند و به این ترتیب محتواهایی که پر از کلمات کلیدی اما با کیفیت پایین هستند، از نتایج جست و جو حذف می‌شوند.

آیا الگوریتم مرغ مگس خوار در نحوه جستجو کاربران تاثیر گذار است؟

اگر گوگل را به یک ماشین قدیمی تشبیه کنیم، الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن معادل فیلترهای جدید و مدرنی هستند که روی این ماشین نصب می‌شوند. اما موتور مرغ مگس خوار یک موتور خاصی است که بخشی از فعالیت ماشین قدیمی را دچار تغییراتی کرده است.

در واقع، مرغ مگس خوار باعث تغییر کامل سیستم جستجو در گوگل شده است و بهبودهایی در شیوه جستجوی مطالب ایجاد نموده است که توسط پاندا، پنگوئن و سایر الگوریتم‌های قدیمی گوگل ایجاد نشده بودند.جستجوی مبتنی بر مکالمه در الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، به معنای توانایی سیستم در درک و تحلیل عبارات و جملات کاربر است. به همین علت، سیستم قادر است به طور دقیق تر به نیازها و متن درخواست کاربران پاسخ دهد. به عنوان مثال، در جستجوی “بهترین فروشگاه برای خرید سامسونگ A50″، الگوریتم مرغ مگس خوار متوجه می‌شود که شخص در واقع به دنبال یک فروشگاه آنلاین است که “سامسونگ A50″را به فروش می‌رساند، و به محل واقعی خانه کاربر نیز توجه می‌کند تا بازتاب درست‌تری در نتایج جستجو برای کاربر به ارمغان آورد.

این الگوریتم به دنبال مفهوم و معنا پشت کلمات است و تلاش میکند تا درک مطالب کاربر را بهتر و به صورت مکالمه ای انجام دهد. بنابراین، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به صورت جامع تری در جستجوی کاربران پاسخ می‌دهد و صفحات مناسب تری را در نتایج جستجو به نمایش می‌گذارد.

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار بر سئو سایت

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارد ؟
بلافاصله پس از اعلام نسخه جدید الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در مورد  ارزیابی محتوا، گوگل بیان کرد که نباید نگران سئو سایت خود باشید. این الگوریتم بر اساس قواعد کلی قبلی عمل می‌کند و تولید کنندگان محتوای  با کیفیت و خاص همچنان بهترین رتبه‌بندی را خواهند داشت. مرغ مگس خوار گوگل پس از این اعلام، محتوای وبسایت‌ها را با دقت بیشتری ارزیابی می‌کند. استدلال‌های منطقی نشان می‌دهد که تاثیر اصلی این الگوریتم بر وبسایت شما می‌تواند بیشترین اثر خود را در کاهش ترافیک و بازدید وبسایت داشته باشد. به طوری که راه‌های بهتری برای بهینه‌سازی سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار شامل تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی و استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی می‌باشد.

یکی از اهداف کلیدی الگریتم مرغ مگس خوار بهبود رضایت کاربران است. اما برای رسیدن به این هدف، گوگل باید یک سری اطلاعات از رفتار کاربر را در سیستم خود ثبت کند. خبر خوب اینست که شما می‌توانید با رعایت قوانینی که مرغ مگس خوار وضع کرده، سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. اما برای این بهبود چه کارهایی باید انجام دهید؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

استفاده از کلمات کلیدی و عبارت های توصیفی

شما نباید در محتوای سایت یا متن مقاله خود مدام یک کلمه کلیدی را تکرار کنید؛ بلکه بهتر است، از مترادف‌ و عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید. به عنوان مثال زمانیکه در مورد کریستوفر نولان می‌نویسید، می‌توانید با استفاده از عباراتی مانند “کارگردان با بیشترین نامزدی اسکار ” و “کارگردان فیلم های سه گانه بتمن و میان ستاره ای” مفهوم مورد نظر خود را به کاربر و گوگل منتقل کنید، بدون آنکه مدام نام این فرد  را تکرار کرده باشید.همچنین استفاده از عبارات هم‌معنی یا هم‌خانواده شانس شما را برای گستردگی کلمات کلیدی و کسب جایگاه افزایش می‌دهد. بعنوان مثال عبارت‌های اتومبیل/خودرو، کادو/هدیه، خرید/فروش رستوران/کافی شاپ از نظر گوگل مفهوم کاملا یکسانی را انتقال می دهند و می‌توانند در متن صفحه جایگزین شوند. به این کار اصطلاحا مفهوم‌گرایی در تولید محتوا می‌گوییم.

نشانه گذاری استاندارد(schema)

برای انتقال مفهوم محتوای خود به گوگل ، نیاز دارید که به زبان خودش با او صحبت کنید. این همان زبان نشانه‌گذاری گوکل است که استفاده از آن تاثیر زیادی بر روی بهبود سئو سایت داشته و باعث بهبود ارتباط موتورهای جستجو با سایت و درک بهتر آن می شوند. قطعاً درک بهتر صفحات سایت به نفع کاربرست و با رعایت قوانین موتورهای جستجو و سایر اصول سئو می توان رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کرد.

استفاده گوگل از الگوریتم‌های مختلف جهت درک موضوع صفحه است . حال اگر شما از سیستم نشانه‌گذاری مثلا در یک سایت معرفی و دانلود فیلم استفاده کنید به راحتی درک خواهد کرد که این صفحه در مورد معرفی و نقد فیلم است یا فضایی برای فروش فیلم. نشانه‌گذاری استاندارد به شما کمک می‌کند صفحات مختلفی مانند مقاله، محصول، فیلم، روش طبخ ، دوره آموزشی ، رستوران ها، وقایع و رویدادها و … را به گوگل معرفی کرده و محل قرار گیری اطلاعات ارزشمند  مانند عنوان، قیمت، سال تولید، موجودی و … را مشخص کنید.

افزایش زمان حضور کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش

اگر می خواهید  وبسایت شما توسط گوگل جایگاه خوبی بدست آورده و همینطور خوشایند الگوریتم مرغ مگس خوار هم باشد، به رفتار مخاطب خود اهمیت دهید. چطور؟ یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل مدت زمان حضور کاربر در صفحه وبسایت است پس سعی کنید اینفوگرافی‌ها،نقل و قول  ویدئو و حتی بخش‌های ساده‌ای مثل گراف، جدول، نمودار و گفت و گو های چالشی را به محتوای سایت خود اضافه کنید تا نرخ پرش سایت را کاهش داده و کاربر خود را متقاعد کنید که زمان بیشتری در سایت شما بگذراند (به این مفهوم bounce rate می گویند).

البته الگوریتم Rank Brain که در ارتباط و همکاری مستقیم با مرغ مگس خوار است تلاش می‌کند تا رفتار کاربر هنگام جستجو را بررسی کرده و میزان رضایت آن‌ها از نتایج را تخمین بزند. در واقع تمام الگوریتم های گوگل کنار هم کار می کنند تا بهترین نتیجه را به شما تحویل دهند.

توصیه هایی برای کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار

از تکرار زیاد کلمات کلیدی در متن خود پرهیز کنید. به جای اینکه به طور مکرر از کلمات کلیدی استفاده کنید، از کلمات مترادف و عبارت‌های ترکیبی استفاده کنید. همچنین، ارائه اطلاعات مفید و منحصر به فرد به کاربران به شما کمک می‌کند تا با رقبایتان تمایز خودتان را ایجاد کنید. محتواهای مختلفی تولید کنید تا کاربران براساس هدف خود مطالب شما را مطالعه کنند. اضافه کردن تصاویر به محتوا، کیفیت آن را بالا می‌برد. همچنین، استفاده از کدهای اسکیما به سایت شما کمک می‌کند تا در گراف دانش گوگل شناسایی شود و لینک دریافت کند.

چه تفاوتی بین الگوریتم‌ مرغ مگس خوار و الگوریتم ‌های پنگوئن و پاندا وجود دارد؟

یکی از دغدغه هایی که مدیران وب سایت ها دارند جریمه شدن از سمت گوگل است که در حال حاضر با وجود الگوریتم مرغ مگس خوار این ترس کمتر شده است. زیرا این الگوریتم مبتنی بر جریمه نیست. از وظایف الگوریتم های پاندا و پنگوپن تشخیص محتواهای فاقد کیفیت وتکراری و سپس حذف کردن آن‌ها است.

اما الگوریتم مرغ مگس خوار، بهبود معنا و نمایش نتایج جستجوی کاربران را در نظر دارد و تلاش می کند محتوای مناسب و مرتبط را بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران ارائه دهد.این الگوریتم تمرکز خود را بر روی بهبود نمایش نتایج جستجو می گذارد و با درک معنای کلمات و عبارات، محتوای مناسب را به کاربران ارائه می دهد.

سخن پایانی

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یک روش جدید است که از سال ۲۰۱۳ بهبود کیفیت جستجوها را در گوگل ایجاد کرده است. این الگوریتم با الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن متفاوت است زیرا تمرکز خود را بر روی جریمه کردن سایت‌ها قرار نمی‌دهد. به جای آن، توصیه می‌کند تا از گنجاندن متن با کلمات کلیدی در حجم زیاد اجتناب کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، از جایگزین کردن کلمات کلیدی با مترادف ها و عبارات ترکیبی بهره می‌برد تا بهترین نتایج را دریافت کند. با استفاده از این استراتژی، مرغ مگس خوار می‌تواند کاربران را به مطالب با کیفیت شما هدایت کند. به عنوان نمونه، به جای تکرار همان کلمه کلیدی در سراسر مطلب، می‌توانید از مترادف ها یا عبارات ترکیبی استفاده کنید تا محتوای شما متنوع تر و جذاب‌تر به نظر برسد. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا با توصیف محتوا با دیگر واژه‌ها و عبارات، بیشترین استفاده را از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ببرید.

الگوریتم مرغ مگس خوار در رتبه بندی ای که برای سایت‌ها در سال 2017 انجام شده بود توانست رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد و به این معناست که این الگوریتم تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد.

در این مقاله سعی شد  اطلاعات کامل و جامعی به علاقه مندان دنیای سئو درباره الگوریتم مرغ مگس خوار ارائه شود  تا با آگاهی و درک بهتر از الگوریتم های گوگل بتوانید نتایج مطلوب تری در توسعه وبسایت خود داشته باشید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 + = 33

اسکرول به بالا