تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

اینستاگرام برای سئو سایت شما چه کاری می تواند انجام دهد

امروزه با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی ، بسیاری از افراد زمان خود را درون این شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی می‌گذرانند. در کشور ما در بین شبکه‌های اجتماعی مختلف، شبکه اجتماعی اینستاگرام با توجه به فیلتر بودن فیس بوک، توییتر و یوتیوب و … از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است و این امر تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت شما را بسیار بالا می برد.

چه به دنبال ویدئوهای سرگرم کننده باشید ، چه آموزشی ، یا تصاویر گرافیکی و یا حتی به عکس های طبیعت علاقه داشته باشید ، در پی کسب اطلاعات در رابطه با محصولات ، مناطق تفریحی ، شهرها و کشورها باشید ، اینستاگرام بهترین و کاملترین مجموعه را به شما ارائه می دهد. این رسانه به عنوان کانون محتوای عکس و ویدئو بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و از این حیث، دومین شبکه اجتماعی جذاب پس از فیس بوک می باشد ، به طوری که افراد ، روزانه به طور متوسط ​​ 53 دقیقه در اینستاگرام حضور دارند.

با توجه به این موضوع استفاده از اینستاگرام می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کارها کمک بسیار زیادی کند و آنها را در افزایش فروش اینترنتی و یا حتی افزایش ترافیک وب سایتشان یاری کند. با توجه به اهمیت این موضوع ما قصد داریم تا در این مقاله در رابطه با تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت شما، نکات و مواردی را در اختیارتان قرار دهیم که می‌تواند به افزایش فروش و افزایش ورودی وبسایتتان منجر شود.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

در ایران، پلتفرم اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در نتیجه اگر شما دارای یک وبسایت هستید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به صورت موازی و با استفاده کردن از یک استراتژی درست، پیج اینستاگرام خود را قدرتمند نمایید. شما با این کار به راحتی می‌توانید مخاطبان و مشتریان هدف خود را پیدا کرده. برند خود را به آنها معرفی و با آنها ارتباط و تعامل مناسب برقرار کنید و در نهایت آنها را به مشتریانی وفادار نسبت به کسب و کار و تجارت خود تبدیل نمایید.

مزایای اینستاگرام برای کسب و کارها به همین موارد ختم نمی شود ، بلکه وبسایت ها را نیز تحت پوشش قرار می دهد. اگرچه موتور های جست و جو از جمله گوگل دقیقا مشخص نکرده اند که چگونه معیارهای اجتماعی بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد ، اما پلتفرم هایی مانند اینستاگرام می توانند با تشویق مشارکت کاربران ، کمک به ایجاد لینک و بسیاری موارد دیگر ، استراتژی سئو سایت شما را ارتقا دهند.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

اینستاگرام چگونه می تواند بر وبسایت شما تاثیر بگذارد؟

با اینکه گوگل به دفعات اعلام نموده که فعالیت شبکه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست. با این حال ، این بدان معنا نیست که شبکه های اجتماعی هیچ تاثیر مثبتی برای سئو سایت ندارند. در واقعیت دیده می شود این قضیه کاملا عکس این گفته می باشد. مطالعات متعدد و تجارب بدست آمده توسط متخصصین بهینه سازی سئو، ارتباطات قوی بین فعالیت های آنلاین در شبکه های اجتماعی و موقعیت های کسب شده در نتایج رنکینگ گوگل را نشان می دهد.  وب سایت های دارای رتبه برتر در SERP نسبت به سایر وب سایتها ، فعالیت موثرتری در اینستاگرام داشته اند.

چگونگی تاثیرات اینستاگرام :

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت در لینک های بیو

متخصصان و کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند بر این عقیده اند که لینکی که درون بیو اینستاگرام قرار می‌گیرد تأثیر خاصی بر سئو و بهینه سازی وبسایت نخواهد داشت. اما مهم ترین نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که در بیشتر ارزیابی‌ها و بررسی‌هایی که در رابطه با لینک‌های following انجام شده است، نتایج کاملاً متفاوت بود.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

به این صورت که بعد از تست‌های انجام شده بر روی تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت، کارشناسان متوجه شدند که لینک‌های نوفالو می‌توانند تاثیراتی بر روی نتایج جستجو کاربران بگذارند. به بیان دیگر لینکی که درون بیو اینستاگرام قرار می‌گیرد از نوع لینک نوفالو می‌باشد. اما برخلاف چیزی که تصور می‌شد این لینک بسیار قدرتمند است. در ادامه به ترتیب کارهایی که باید برای قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام خود انجام دهید را نام می‌بریم.

 این کار شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا صفحه خود را از حالت خصوصی خارج و آن را تجاری کنید.
  • لینک مورد نظر خود را درون بیو پیج اینستاگرام خود قرار دهید. این لینک می‌تواند لینک صفحه اصلی وب سایت شما باشد و یا لینک یکی از صفحاتی که تمایل دارید ترافیک بیشتری برای آن به دست آورید.
  • آدرس پیج اینستاگرام خود را درون وب سایتتان قرار دهید.
  • از مطالب و و محتواهایی که در وب سایتتان منتشر می‌کنید به صفحه اینستاگرام خود لینک دهید. بهتر است این لینک به صورت فالو باشد.
  • آخرین مرحله هم شامل استراتژی‌هایی می باشد که به وسیله آن باید صفحه اینستاگرام خود را توسعه دهید.

ارتقا برند سایت و جذب مخاطب

برندینگ و معرفی برند ، یکی از اصلی ترین اهداف بازاریابی حتی در شکل سنتی آن بوده و هم اکنون نیز هست. اینستاگرام با وجود این تعداد از کاربران فعال یک پلتفرم عالی برای آگاهی از برند ، جذب مخاطبان و بهبود یک برند است.  با تبلیغات در این رسانه برند شما مرتبا در معرض دید افراد زیادی قرار می گیرد. این مسئله یکی از اهدافیست که در سئو دنبال میکنیم ، پس در این وضعیت تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت ، می تواند برند شدن شما را سریع تر کند.

 

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

ارجاع مستقیم کاربر به سایت بصورت طبیعی

زمانیکه شما محصول یا خدماتی را در اینستاگرام معرفی میکنید و آدرس وب سایت خود را به کاربران معرفی می کنید یا یک لینک برای امکان دسترسی کاربر به سایت قرار می دهید ، کاربر بصورت هدفمند وارد سایت شما می شود و همین موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد. از طرفی ، کاربری که اینگونه وارد سایت شده ، مسلما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر محصولات نیز هست ، که این هدف کاربران ، باعث مشاهده صفحات دیگری از سایت و حضور با زمان بالا میشود که همین دو عامل رتبه سایت شما را نسبت به وبسایت های رقیب ارتقا می دهد.

هرچه بازدید های طبیعی یک سایت بیشتر شود ،رتبه سایت شما در صفحه گوگل ارتقا می یابد. برای جذب مخاطب باید بدنبال مطالب فوق العاده بروید. فضای مجازی پر شده از مطالب ، تصاویر ، ویدئوها ، محصولات و خدمات متنوع. مسلما شما رقبای زیادی خواهید داشت و صدها نمونه از محصولات یا خدمات مشابه آنچه شما ارائه می دهید ، در اینترنت وجود دارد. یکی از تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت و راه های اثبات برتری شما نسبت به رقبا ، تعداد بازدیدکننده های واقعی است که بصورت طبیعی و نه روش های متقلبانه وارد سایت شده اند می باشد. اینستاگرام به بهترین نحو این هدف را محقق میکند.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت چیست؟

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت،بک لینک های باکیفیت

اینستاگرام  اجازه لینکسازی و درج لینک را به کاربران می دهد. در گذشته هر بک لینکی که به هر شکلی ساخته میشد ، روی رتبه سایت تاثیر مثبت داشت ، اما با ارائه الگوریتم پنگوئن و بروزرسانی های متعددی که گوگل برای بررسی بک لینک ها انجام داد ، بک لینک ها از نظر کیفیت ، تقسیم بندی شدند و تنها بک لینک هایی در سئو تاثیر بالایی داشتند که از سایت هایی با اتوریتی بالا دریافت شوند.

بعدها گوگل نشان داد که ساخت بک لینک غیرطبیعی ، جریمه های سنگینی مثل حذف از نتایج جستجو را به دنبال دارد. امروزه دیگر فاکتورهایی مثل اتوریتی ، پیج رنک یا رتبه الکسا اهمیتی در ساخت بک لینک ندارد و فقط لینک هایی که حجم قابل توجهی از کاربران را به سایت منتقل کنند ، موثر هستند و این تاثیر یک بک لینک با کیفیت را نشان می دهد.

مفهوم Popularity

این اصطلاح بیانگر میزان محبوبیت شما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از نظر مخاطبان و کاربران می باشد. دقیقاً این اصطلاح به خوبی می‌تواند میزان اهمیت و تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت را نشان دهد. در نتیجه اگر شما نیز تمایل دارید تا محبوبیتتان نزد مخاطبان و کاربران هدف کسب و کارتان افزایش پیدا کند، باید فعالیتی مستمر و مداوم با استفاده از یک استراتژی مناسب در اینستاگرام داشته باشید یا به اصطلاح در اینستاگرام قوی ظاهر شوید.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت

اینستاگرام و سئو سایت:

در حقیقت تنها موضوعی که شما باید به آن توجه ویژه نشان دهید این است که هدف خود را بر روی برند شدن در فضای مجازی متمرکز کنید. موتور جستجوی گوگل علاقه زیادی دارد تا به کاربران خود برندهای محبوبی را معرفی کند و در زمان نشان دادن نتایج به آنها برند هایی مانند برند شما را نیز به آنها پیشنهاد دهد. با توجه به این موضوع تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت می‌تواند به راحتی برند کسب و کار و تجارت شما را معرفی و به اصطلاح ترند کند و شما کسب و کار خود را بالای رتبه بندی جست و جوی گوگل مشاهده کنید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

اسکرول به بالا