اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی چیست

آنچه باید درباره اس ام اس مارکتینگ بدانید

اس‌ ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی به معنی استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های معاملاتی به کاربران است. به عنوان مثال این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد. اس ام اس مارکتینگ تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.

اس‌ ام اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

همه روش های تبلیغاتی مزایای مخصوص به خود را دارند و صاحبان کسب و کار بر اساس این مزایا، یک روش مناسب برای کسب و کار خود انتخاب می کنند. معجزه بازاریابی پیامکی را نادیده نگیرید! چنانچه در پی اطلاع رسانی، بازاریابی و ارتباط موثر با مشتری هستید، می‌توانید روی بازاریابی پیامکی حساب کنید. ارسال پیام های تبلیغاتی شانس شما در جذب مشتری یا مشتریان احتمالی را افزایش می‌دهد.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

تاثیر سیستم sms مارکتینگ را زمانی درک خواهید کرد که قبلا از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده باشید. بازاریابی پیامکی تاثیری فوق العاده بر افزایش مشتری دارد.  تحقیقات نشان می دهد که بیش از  90 درصد پیام های تبلیغاتی در 5 دقیقه اول خوانده می شوند در حالیکه یک ایمیل ممکن است هرگز باز هم نشود.از دیگر مزایای این روش بازاریابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صرفه جویی در زمان
  2. کاهش هزینه های تبلیغاتی
  3. برقراری ارتباط عمیق تر با مشتریان
  4. نرخ بالای تبدیل مشتری
  5. دسترسی آسان به مشتری
  6. عدم نیاز به اینترنت
  7. تثبیت موقعیت برند
  8. امکان شخصی سازی پیام تبلیغاتی برای مشتری
  9. قابلیت نظارت بر کمپین ها
  10. ایجاد تغییرات بدون هزینه اضافی

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

بهترین زمان برای اس ام اس مارکتینگ چه زمانی است؟

در دنیایی زندگی می کنیم که هر فرد دارای یک تلفن همراه هوشمند است که به جزء جدایی ناپذیر از زندگی او تبدیل شده‌ است. طبق تحقیقات این افراد به طور متوسط 58 بار در روز تلفن خود را چک می‌کنند و به این دلیل است که بازاریابی پیامکی به یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای دسترسی به مشترکین تبدیل شده است. با این حال، توجه مشترکین به تلفن همراه خود  در طول روز یکسان نیست و به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها به این نکته اهمیت زیادی می‌دهد که بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان چه زمانی است؟

همان‌طور که خودتان بهتر می دانید، زمانی خاص  و یا یک ساعت جهانی برای ارسال پیامک بازاریابی وجود ندارد. جالب است بدانید آن زمانی که برای یک فروشگاه و لیست مشترکین آن برای ارسال پیامک مناسب است، لزوماً برای فروشگاه دیگر و مخاطبان آن مناسب نخواهد بود. ممکن است ارزشی که شما به کاربر پیشنهاد می‌کنید، بسیار وسوسه‌انگیز باشد و همه عوامل موثر دیگر نیز به درستی انتخاب شده باشند. اما انتخاب زمان اشتباه برای ارسال کمپین پیامکی می تواند تمام زحماتتان را بر باد دهد و بر عکس کمپینی با تخفیف کمتر یا پیشنهادی کمتر وسوسه‌انگیز ، با انتخاب زمان درست ارسال پیامک نرخ تعامل و فروش بالاتری ایجاد کند.

مهم‌ترین نکته برای انتخاب زمان ارسال کمپین های اس ام اس مارکتینگ، شناخت مخاطبان کسب‌وکار شماست. اینکه چه زمانی را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را برای کمپین شما داشنه باشد؛ تا حد زیادی بستگی به حوزه فعالیت کسب و کارتان و پیامی که برای مخاطب ارسال می کنید، دارد.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

برای موفقیت در بازاریابی پیامکی باید از چه قوائدی پیروی کنیم؟

اس ام اس مارکتینگ یک کانال ساده و در دسترس برای همه کسب و کارهاست و برخلاف برخی ابزارهای دیگر بازاریابی، چالش‌های زیادی برای استفاده از آن وجود ندارد. اگر از یک سرویس بازاریابی پیامکی معتبر استفاده می‌کنید، با رعایت چند نکته می‌توانید موفقیت بازاریابی پیامکی را برای کسب و کارتان را تضمین کنید.

ارسال اس ام اس با رضایت خود کاربر

یکی از نقاط قوت روش هایی نظیر sms مارکتینگ این است که کاربران و مشتریان با خواست خودشان آدرس ایمیل یا شماره تلفنشان را در اختیار شما قرار می دهند. بهتر است تا جایی که می توانید از لیست های آماده که حاوی انبوه شماره‌ تلفن هستند یا اصطلاحا بانک شماره تلفن استفاده نکنید.

زمان بندی صحیح

برخلاف ایمیل که ممکن است کاربر چند روز یک بار آن را چک کند، اس ام اس تقریبا بلافاصله پس از دریافت، توسط کاربر باز می‌شود. به همین خاطر است که پیامک جزو راه فوق العاده برای ارسال پیام‌های فوری به کاربران محسوب می شود. اما اگر در هنگام فرستادن پیامک زمان بندی مناسب را رعایت نکنید، همین ویژگی می‌تواند مانند یک تیغ دولبه عمل کرده و موجب نارضایتی مشتری هدف و درنتیجه از دست دادن آن ها شود. مطمعناً هیچ کس تمایلی ندارد در ساعات دیر وقت شب یا صبح زود پیامک تبلیغاتی یا بازاریابی دریافت کند.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

ذکر نام برند کسب و کار در اس ام اس

گاهی هنگام ارسال کمپین‌های پیامکی به همه نکات ضروری دقت می‌کنیم اما نام برند را از قلم می‌اندازیم. طبیعتا شما نمی‌خواهید یک کوپن خرید را برای مشتریان خود بفرستید، بدون اینکه به آن ها بگویید کجا یا به چه شکل قرار است از آن استفاده کنند. بنابراین سعی کنید نام برندتان را در جای مناسبی از پیام و به شیوه‌ای جذاب قرار دهید.

بکار گیری بازاریابی پیامکی در ترکیب و برای تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌های ارتباط با کاربر تشکیل می‌شود که در کنار هم استراتژی بازاریابی کسب‌وکار شما را می‌سازند و ارتباط و تعامل شما با مشتریان را شکل می‌دهند.

بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ دو روشی هستند که معمولا نقش مکمل یکدیگر را دارند و شما می‌توانید یک کمپین را از طریق هر دو این ابزارها پیش ببرید. به این ترتیب با ایمیل اطلاعات جزئی‌تر و کامل‌تر را ارسال می کنید و با پیامک اطلاعات کوتاه، فوری یا ترغیب‌کننده برای کاربران می فرستید.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

ابزارهای بازاریابی پیامکی چیست؟

پیامک یا sms یکی از ساده ترین تکنولوژی های برقراری ارتباط است و تقریبا از زمان پیدایش تلفن های همراه از آن استفاده می شود. گوشی های موبایل جزو اولین ابزارهای ارسال پیام‌های انبوه و تبلیغاتی به شمار می‌رود. اما امروزه در سراسر جهان سرویس دهنده های زیادی هستند که خدمات اس ام اس مارکتینگ را ارائه می‌کنند که برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

مانتی موبایل (Monty Mobile) :

مانتی موبایل یک  ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک در جهان است که خدمات ارتباط با مشتریان از طریق خطوط تلفن را به کسب و کارها ارائه می دهد. این شرکت با همکاری اپراتورها و شتاب دهنده های خود در سراسر جهان، با خدماتی مانند تماس صوتی، پیامک و … نیاز مشتریان را پاسخ می‌دهد و تبلیغات موبایلی آن ها را اجرا می کند.

موبایل مانکی (Mobile Monkey) :

موبایل مانکی یک سرویس ارتباط با مشتریان است که خدمات خود را در ابزارهای ارتباطی مانند اینستاگرام، پیام رسان فیس بوک، پیامک و … ارائه می‌کند. بازاریابی از طریق پیام رسان‌ها و پلتفرم های مختلف چت پایه اصلی خدمات این وب سایت را تشکیل می دهد و امکان پیاده سازی مارکتینگ اتومیشن نیز کار را برای کسب و کارها و آژانس‌های تبلیغاتی ساده‌تر کرده است.

این دو شرکت از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مرتبط با بازاریابی پیامکی در جهان هستند. اما به علل مختلف از جمله تحریم و متصل نبودن شبکه موبایل ایران به شبکه جهانی، امکان استفاده از سرویس های این شرکت ها در ایران وجود ندارد یا بسیار محدود است. اما در ایران نیز شرکت هایی وجود دارند که مشابه این خدمات را ارائه دهند.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

چند نکته مهم: 

استفاده از بازاریابی پیامکی بدون آگاهی به ترفندهای آن، نتیجه چندان مطلوبی برایتان ندارد. پس اگر می خواهید با صرف هزینه بسیار کم در زمانی کوتاه در کسب و کار خود بدرخشید، به ترفند‌های ذیل توجه کنید:

  1. شناخت مخاطب هدف بسیار مهم است. ارسال پیامک تبلیغ آرایشگاه برای آقایان جذابیت آنچنانی ندارد. همچنان که ارسال آگهی‌های املاک یا کاشت موی سر برای بانوان نتیجه ی چندانی ندارد. بنابراین شناخت مخاطبین و نیاز آنها حائز اهمیت است.
  2. با ارسال پیام در تایم مناسب، غوغا به پا کنید. تبلیغات آرایشگاه یا فروشگاه لباس، نزدیک ایام تعطیلی، اعیاد و جشن‌ها طرفداران زیادی دارد. پیشنهاد می‌شود ارسال پیام‌های تبلیغاتی تور‌های مسافرتی را به هنگام تعطیلات نوروز، اواخر تابستان و پاییز موکول کنید.
  3. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار محتوای اس ام اس ها می باشد. انتخاب محتوای جذاب، وسوسه کننده و در عین حال کوتاه، نتیجه شگفت انگیزی برایتان خواهد داشت.
  4. ارسال پیام های صمیمی با متنی که در مشتری احساس نیاز ایجاد کند باید از اولویت های اصلی شما باشد.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 3 = 6

اسکرول به بالا