مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی

بلاگ

سئو

مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی

تاریخ نوشته: 18 شهریور 1403

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی

از مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وبلاگ، راهی برای اشتراک‌گذاری مطالب با کاربران اینترنتی است که در سال‌های اخیر به‌ سودآورترین استراتژی بازاریابی آنلاین کسب‌وکارها تبدیل شده‌ است. وبلاگ‌نویسی سبب افزایش رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. هدف اصلی وبلاگ، اتصال مخاطبان برای افزایش تعامل و برقراری ارتباط با سایت است.

اگر وبلاگی در دسترس مردم قرار بگیرد، هر شخصی می‌تواند ازطریق پیوندها، پروفایل‌ رسانه اجتماعی، ایمیل‌ها و خبرنامه‌های الکترونیکی آن را پیدا کند که این امر سبب افزایش بازدید و فروش خدمات و محصولات در سایت می‌شود. این مقاله درباره مزایای وبلاگ در سایت‌های فروشگاهی بحث می‌کند.


وبلاگ چیست

مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی سبب می‌شود تا فروشگاه معتبرتر دیده شود. همچنین حضور آنلاین سایت را تضمین می‌کند. این امر خصوصا برای فروشگاه‌های نوپا بسیار اهمیت دارد. وبلاگ به‌عنوان شبکه نظامی، علمی و دانشگاهی دولتی استفاده می‌شود. قبل‌از شبکه جهانی وب، بیشتر تعامل و اجتماع افراد در این شبکه‌ها بود.

در گذشته، افراد با ایجاد محتوا، آن را در رایانه‌های متصل به شبکه ذخیره می‌کردند. انجمن‌ها قبل‌از محبوبیت وبلاگ‌ها به‌صورت مداوم محتواها را به اشتراک می‌گذاشتند. به همین علت گروه‌های خبری جهت توصیف این محتواها به‌وجود آمد. درحال‌حاضر وبلاگ‌ها برای اهداف بازاریابی دچار تغییراتی شدند.

محتوای وبلاگ می‌تواند به‌صورت پست در سایت باشد که اغلب همه پست‌های وبلاگ  برای خوانندگان به‌صورت جدیدترین مطالب ظاهر می‌شوند. با افزایش تعداد پست‌های وبلاگ، بازدید و فروش نیز بیشتر خواهد شد. وبلاگ می‌تواند مخزنی از تولید محتوا باشد. البته باید قبل‌از اقدام کارهای مهم روی اولین پست وبلاگ، در مورد جایگاه سایت در نتایج گوگل تحقیق کرد. این اقدامات شامل تحقیق کلمات کلیدی، تعیین سوالات مشتریان و پیداکردن نوع محتوای رقبا است.

مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی چیست

وبلاگ‌نویسی به سایت کمک می‌کند تا رتبه‌بندی عبارت‌های جستجویی مرتبط با محصولات بیشتر شود. تیم بازاریابی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی را توسط ابزارهای گوناگونی انجام می‌دهند که این امر در تعیین عبارات هدف کمک می‌کند. وبلاگ به صاحب سایت این امکان را می‌دهد که به سوال مشتریان خود پاسخ دهد. ایجاد پست وبلاگ با کلمات کلیدی و اطلاعات مرتبط، امتیاز سایت را بالا می‌برد.

گوگل محتوای به‌روز‌شده را ترجیح می‌دهد و در زمان تعیین قابلیت مشاهده سایت، تعداد پست‌های سایت را به‌عنوان سیگنال برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. یکی از مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی این است که به کاربر امکان ایجاد محتوای مرتبط جهت افزایش رتبه سایت را می‌دهد.

انتشار محتوای منظم و مرتبط در وبلاگ باعث می‌شود تا کاربران به نظردهی و اشتراک‌گذاری پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی ترغیب شوند. پاسخ‌دادن به نظرات و ایمیل‌های وبلاگ سبب می‌شود که مکالمه جریان داشته باشد و خوانندگان برای دیدن محتوای عالی‌تر به سایت بازگردند.

وبلاگ با ایجاد وسیله‌ای جهت ایجاد لینک داخلی و خارجی از داخل سایت به تقویت سئوی سایت کمک می‌کند. افزایش لینک‌دهی به سایت‌هایی با رتبه بالاتر باعث افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شود. با ایجاد یک محتوای جذاب می‌توان لینک‌های باکیفیت را برای سایت به‌دست آورد. این لینک‌ها سبب افزایش امتیاز سئوی سایت می‌شوند.

انتشار محتوای منظم باعث می‌شود تا مشتریان ازطریق رسانه‌های اجتماعی و جستجوی گوگل از سایت بازدید کنند. وبلاگ نویسی یک سیگنال مهم برای رتبه‌بندی گوگل است. هر پست وبلاگ می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد. این افزایش بازدید، افراد را به‌سمت محصولاتی که می‌خواهید فروخته شوند سوق می‌دهد.

موتورهای جستجوگر گوگل برای سایت‌های فعال، ارزش بیشتری قائل هستند. می‌توان نتیجه گرفت که راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با تعداد محدودی از صفحات برای فعالیت در اینترنت چندان جذاب نیست اما وبلاگ سایت این مشکل را رفع‌می‌کند زیرا با تولید محتوای روزانه، سایت، پویایی لازم را به‌دست می‌آورد.



چرا وبلاگ نویسی بهترین روش برای جذب کاربر است

با توجه به سبک کاری سایت‌هایی مانند آمازون و دیجی کالا می‌توان به صحت این عبارت که وبلاگ‌نویسی بهترین روش جذب مشتری است پی برد. نوع شخصی و تجاری‌بودن سایت فرقی نمی‌کند؛ درهرصورتی باید به فکر ایجاد وبلاگ برای سایت خود بود. یکی از مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی این است که می‌تواند کاربران را به مشتری ثابت فروشگاه سایت شما تبدیل کند.

شاید تبلیغ برای یک مدت کوتاه، سایت را در صدر لیست گوگل قرار دهد اما جهت دسترسی همیشگی به این جایگاه باید بر تولید محتوای حرفه‌ای و وبلاگ‌نویسی تکیه کرد. کاربری که وارد سایت می‌شود نظرها و امتیاز خریداران محصول مورد نظر خود را مطالعه می‌کند و با اطلاعات کامل، اقدام به خرید از سایت می‌کند.

به‌عنوان مثال، سایت دیجی کالا هم یک فروشگاه اینترنتی است هم  بستری برای ارائه محتوای معرفی محصول است. بیشتر خریداران قبل‌از تهیه محصول، قیمت و ویژگی محصول را در سایت مطالعه می‌کنند. این اطلاعات موجود در وبلاگ است که کاربران را به مشتری بالقوه محصولات تبدیل می‌کند.

چرا راه‌ اندازی وبلاگ برای سایت ضروری است

جذابیت فضای مجازی سبب جذب صاحبان کسب‌وکارها به اینترنت شده است. به همین دلیل روزانه سایت‌های مختلفی در بستر اینترنت ظهور پیدا می‌کنند. هر سایت طبق ایده و طرح‌های مختلف، سعی در جذب مخاطب دارد. تبلیغات شاید اولین موضوعی باشد که به ذهن مخاطب خطور می‌کند.

تبلیغات یک روش موقتی برای معرفی سایت است اما یک ترفند همیشگی نیست زیرا فعالیت در فضای مجازی با فضای واقعی متفاوت است. در دنیای امروز داشتن یک استراتژی محتوایی و تولید محتوای بهینه می‌تواند تأثیر زیادی در رشد برند و کسب‌وکار داشته باشد.

محتوایی که ارائه می‌شود باید در وبلاگ بارگذاری شود زیرا وبلاگ ازطریق دامنه و ساب فولدر ایجاد می‌شود که درهرصورتی بیشترین تأثیر را بر کسب‌وکار شما خواهد گذاشت. وبلاگ یک سایت حاوی مطالبی است که به‌صورت منظم روزانه به‌روز می‌شود. تفاوت وبلاگ و سایت در این است که وبلاگ محتوای نمایش‌داده‌شده در سایت را به‌صورت خاصی نشان مخاطب می‌دهد.

جمع‌بندی

در این قسمت، مزایای بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. کلید موفقیت تجارت الکترونیکی، بازاریابی محتوا است. محتوای وبلاگ به ادامه حضور کاربر در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. از این طریق به‌جای آپلود پست‌ها توسط ادمین، خود صاحب سایت می‌تواند این کار را انجام دهد. وبلاگ سایت فروشگاهی بهترین راه برای بهبود ترافیک سایت است که می‌تواند علاوه‌بر بیشتر دیده‌شدن سایت، بیشترین سود حاصل از فروش محصول را به شما بدهد.

انتشار محتوای مفید باعث می‌شود که مشتریان به سایت شما جذب شوند و به‌صورت مجدد به سایت سر بزنند. وبلاگ سایت فروشگاهی یک راه ارتباطی با مشتریان است که این اجازه را می‌دهد تا نکات و اطلاعات مربوط به کالاها و محصولات را بتوان با مشتریان به اشتراک گذاشت.

درباره نویسنده

گیل طراح

مدیر دیجیتال مارکتینگ

بعدی

تولید محتوا چیست و انواع آن کدامند؟

قبلی

طراحی و پشتیبانی سایت داکو فایل

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*

مقالات مرتبط

همه چیز درباره وبسایت

8 دی 1402
صفحه لندینگ چیست؟ | فروش بیشتر محصولات با ساخت لندینگ

صفحه فرود (Landing Page) یک صفحه ساده و مجزا در سایت شما است که آن را با هدف خاصی مانند جذب کاربر، فروش بیشتر محصولات با ساخت لندینگ یا یک تبدیل (Conv...

کاملش رو بخون

زمان مطالعه:7 دقیقه

8 دی 1402
جدیدترین ایده‌های مارکتینگ برای افزایش فروش 1403

در دنیای پویای تجارت امروزی، حفظ و ارتقای فروش چالش همیشگی کسب ‌و کارها است. رقابت نفس‌گیر، تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و ظهور مداوم پلتفرم‌ها و فناوری‌ه...

کاملش رو بخون

زمان مطالعه:7 دقیقه

8 دی 1402
آموزش ایمیل مارکتینگ + بررسی نکات مهم

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است که می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان هدف خود، ایجاد روابط پاید...

کاملش رو بخون

زمان مطالعه:7 دقیقه

8 دی 1402
سایت وردپرسی خوب است یا بد؟

وردپرس، سیستمی متن‌باز برای مدیریت محتواست که به شما امکان می‌دهد به سادگی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، وب‌سایت یا وبلاگ خود را راه‌اندازی و مدیر...

کاملش رو بخون

زمان مطالعه:7 دقیقه

8 دی 1402
ترافیک ارگانیک چیست و چرا اهمیت دارد؟

ترافیک ارگانیک توسط جست‌وجوی کاربران در موتورهای جست‌وجو به‌وجود می‌آید. این ترافیک میزان بازدید کاربران سایت‌هایی است که در نتایج جست‌وجو به‌نمایش در...

کاملش رو بخون

زمان مطالعه:7 دقیقه